Uiwaaien en genieten op Schiermonnikoog

In Uncategorized

Wensweekend om naar Schiermonnikoog te gaan met de kinderen, kleinkinderen en de honden

Wat hebben we een mooi weekend gehad. Het was mijn wens om, samen met mijn kinderen, kleinkinderen en de honden, Oud en Nieuw te vieren op Schiermonnikoog.
Stichting Dreams4You heeft deze wens vervuld. Daar ben ik erg dankbaar voor.
We zijn ontzettend in de watten gelegd.

Vrijdag 30 december werden we door mijn vriendin Marja en haar dochter Rowena met twee auto’s naar de veerboot in Lauwersoog gebracht. In eerste instantie wilden we de boot van 12:30 uur nemen naar Schiermonnikoog, maar die bleek vol te zijn. Gelukkig ging er een extra veerboot om 13:00 uur.Op het eiland Schiermonnikoog aangekomen stond de bus naar het hotel al klaar en konden we direct instappen. Wat een verrassing!
Er waren twee appartementen voor 4 personen geregeld. Eén voor Mirjam en Peter met de kinderen en hun hond Iep. Sabine en Seth kregen het naastliggende appartement en zorgden voor de beide andere honden Laila en Diva. Jente mocht in een hotelkamer en Rink en ik kregen de luxe kamer met bubbelbad en balkon.

We hebben wat boodschappen gehaald in de supermarkt tegenover het hotel, we zitten in het centrum! Daarna zijn we uit eten geweest, dat was al een feestje. De hondjes genieten van hun plekje en gezelschap. Kleinkinderen/jongeren vermaken zich met spel online. En ik met mijn “grote” kinderen tijd om te ontspannen en bij te praten. Een heerlijk begin van Oud en Nieuw
Iedere ochtend was de bibliotheek voor ons gereserveerd en mochten we daar gebruik maken van het ontbijt. Wat was alles lekker en wat een keuze in broodjes, zuivel en verschillende soorten bereide eieren.

Zaterdagochtend na het ontbijt zijn we lopend naar Soepboer fietsenverhuur gewandeld. Hier hebben we de fietsen opgehaald en een duofiets wat dochter Mirjam zo leuk vindt om samen te doen. Wat is alles dichtbij, zo ontzettend fijn!
Na de lunch zijn we met de taxi naar het strand gegaan, waar fotograaf Jeroen een fotoshoot maakte van ons. “Loop maar gewoon door en let niet op mij”, liet hij de familie weten.
Op Oudejaarsdag om 19:00 uur kregen we een 5-gangen diner met om 23:30 uur vuurwerk, champagne en bittergarnituur. Het meisje dat ons die avond bediende liep steeds achter ons aan met de vraag of we nog meer champagne wilden.
Zondag kon een ieder doen wat hij of zij wilde. Zondagochtend ben ik blijven liggen en heb het ontbijt niet gehaald. Gelukkig heeft Mirjam met toestemming van het hotel een ontbijt klaargemaakt en mij op de kamer gebracht. Daarna hebben we de koffers gepakt, kamers opgeruimd en vertrokken naar de veerboot die om 10:30 uur vertrok. Inmiddels zijn we allemaal weer thuis.

Heel hartelijk bedankt Bert Clarenbach voor het vervullen van deze wens/droom!

Recent Posts
Contacteer ons

vul de onderstaande gegevens in. Dan nemen wij z.s.m. contact met u op.

Niet leesbaar? Verander tekst. captcha txt